Fødselsdage

Når jeres barn har fødselsdag, er det rigtig dejligt at blive inviteret hjem til fødselsdag.

Vi anbefaler, at for det skal være så hyggelig en dag som muligt, at vi kommer i en lille gruppe på ca. 7-10 børn. Vi vil typisk komme ca. kl 10.00, hvorefter børnene vil have travlt med at lege indtil frokosten. Vi tager tilbage til Birkely ca. kl. 12.30.

Som udgangspunkt opdeler vi børnene i vuggestuebørn 0-3 år. Mellemgruppebørn 3-5 år og Storgruppebørn 5-6 år. Det betyder at når fx et barn bliver 2 år, er det kun vuggestuebørnene der kommer med hjem til fødselsdagen. Vi kan hvis der er sygdom, børn der holder fri, eller hvis gruppen er for lille, så der således måske kun er 5 børn i gruppen, fylde op med de børn der aldersmæssigt er tættest på fødselsdagsbarnet, dvs. nærmeste årgang.

Vi tager udgangspunkt i ovenstående og det betyder at selvom barnets "bedste ven" er i en anden gruppe eller går på en anden stue kommer de ikke med til fødselsdagen.

Ud fra disse retningslinjer er det personalet der vurderer, hvad der er muligt på den pågældende dag.

Når fødselsdagen holdes i børnehaven, må der gerne deles enten is, slik eller kage ud til hvert barn. Vi opfordrer dog til at tage frugt med for at begrænse for meget sukker.

Private fødselsdagsinvitationer skal uddeles hjemme og ikke i institutionen.

Fødselsdagen slutter når vi går hjem, dvs. ingen slikposer med hjem til børnehaven.