Sygdom

Er jeres barn forhindret i at komme på grund af sygdom, skal stuen kontaktes senest kl. 9.00 af hensyn til stuens aktiviteter og køkkenets planlægning.

Syge børn må ikke modtages i institutionen. Barnet er sygt hvis det har feber, opkast eller diarré, eller er for sløj til at deltage i de daglige aktiviteter, være ude eller sammen med mange legende og til tider støjende børn.

Af hensyn til smittefaren finder vi det nødvendigt, at barnet holdes hjemme indtil det har været feberfrit i ét døgn.

Der må ikke gives medicin i institutionen, medmindre barnet har brug for livsnødvendigt medicin på grund af kronisk sygdom. Vi skal i disse tilfælde, have en skriftlig instruktion fra barnets læge.

I tilfælde af ulykker og skader hvor der er brug for lægehjælp, vil I blive kontaktet hurtigst muligt.

Vi vurderer et barn syg, hvis barnet har 38 grader eller derover i feber, eller hvis barnet er utilpas og derfor ikke kan deltage i vores aktiviteter.

Vi henviser til Sundhedsstyrelsens hjemmeside, hvor I kan finde svar på div. spørgsmål om børnesygdomme.